neděle 18. července 2021

Výborný cukeťák

Vítám vás u trochu netradičního příspěvku. Tento příspěvek mám v plánu alespoň dva měsíce, ale vždycky jsem se uvaření nedostala k tomu, abych ho nafotila. V pátek se konečně zadařilo. Recept na cukeťák jsme objevily s Lukeho mamkou před pár lety a od té doby ho s oblibou děláme. Je sezóna cuket, tak je nejlepší čas ho přidat. 

Troubu předehřát na 200°C, péct 40- 45 minut

1 cuketa

1 cibule

150g anglické 

150g cihly Eidam 

200g polohrubé mouky

3 brambory (syrové)

1/2 kypřícího prášku

3 vejce (žloutky a bílky zvlášť)

majoránka dle chuti

4 stroužky česneku

8 lžic oleje

sůl 

pepř



Cuketu jsem oškrabala, najemno nastrouhala, přidala sůl a nechala odležet. Pak jsem rukou vymačkala vodu, kterou cuketa pustila. 


Odvážila jsem si mouku a nastrouhala brambory 


Nahrubo nastrouhala sýr 


Tedík čekající na sýr :D 


Na kostičky jsem nakrájela anglickou, cibuli, oloupala česnek 


K vymačkané cuketě a nastrouhaným bramborám jsem přidala žloutky. Bílky jsem si dala zvlášť, sníh se šlehá a přidává až nakonec 


Dále jsem do mísy přidala mouku, sýr, anglickou slaninu, cibuli, prolisovaný česnek, majoránku, sůl, pepř, kypřící prášek a 8 lžic oleje 


Vymazala jsem velký, hluboký plech a vysypala polohrubou mouku (pokud mám strouhanku, tak vysypávám tou)


Vše jsem promíchala a vyšlehala sníh 


Přidala jsem sníh a pořádně promíchala 



Rozprostřela jsem směs na plech a dala do trouby zhruba na 45 minut na 200°C


Dozlatova opečené <3


Rovnou vždycky celý cukeťák rozdělím na jednotlivé dílky 


Podávám například s okurkem, rajčaty, paprikou nebo zavařenými okurky. Záleží, co zrovna máme doma po ruce. 


Dneska jsem dostala od kamarádky obří cukety, tak se těším na dobroty z nich <3
Zkusím vyzkoušet i nějaký nový recept 

Těším se na vás u dalšího příspěvku ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda za vaše komentáře ;)