pondělí 24. května 2021

Kam vyrazit- Kostelec na Hané

Vítám vás u dalšího výletního příspěvku. Tentokrát jsem se chtěla vydat pro zákusky do Cafelier v Kostelci na Hané a spojili jsme to i s procházkou po Kostelci. Chtěla jsem se podívat na dům Petra Bezruče. Vím o něm už dlouho, ale ještě jsem tam nebyla. Přezdívá se mu Červený domek. Nejdříve jsme si zašli pro zmrzlinu do Cafelier a poté jsme šli k domu. Nyní je expozice zavřená a určitě se tam ještě vydáme, až bude zase otevřená. Měli tam i označení pro turistickou známku, tak tu si ráda koupím. Sbíráte turistické známky nebo jste je sbírali? :) 


Domek opravili a loni ho znovu otevřeli. K domu náležel i bílý dům, kde Bezruč přijímal návštěvy, ale ten je již zbouraný. Tak jsem si ho alespoň prohlédla na internetu. 



Jak jsem již psala domu se říká Červený domek a je to odvozeno od toho, že je z červených cihel. Více by se mi líbilo, kdyby ho opravili tak, aby byl celý z těch červených cihel. Co myslíte vy? 


Tedík okukoval okolí a Kristýnka spinkala v kočárku. 


Trošku jsem nakoukla oknem. Expozice je ve dvou přízemních místnostech, první patro je pro veřejnost uzavřené. 


Na domě je nástěnka, na které si můžete přečíst o Kostelci na Hané a samozřejmě o Petru Bezručovi. 



U domku je posezení a altánek 


Od domu jsme se vydali k pomníku Petra Bezruče


Poté jsme se šli ještě podívat ke kostelu. Procházeli jsme kolem Cafelier, tak jsem udělala pár fotek. Měla jsem štěstí, že tam zrovna chvíli nikdo nebyl. 





Provětrala jsem tenisky s Malým princem, které mi namalovala kamarádka  <3


Kostel Svatého Jakuba Staršího. U kostela jsme si ještě udělali pár fotek a než jsme jeli domů, zašla jsem do Cafelier pro výborné zákusky. Vzala jsem nám makronky, věnečky a Pavlova mini dortíčky s ovocem. 




Na výletě jsme byli 9. května.
Příště mě láka Náměšť na Hané a Čechy pod Kosířem, kde jsem už dlouho nebyla. 

Těším se na vás u dalšího příspěvku ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda za vaše komentáře ;)